Gebed als fundament van parochievernieuwing
Op dinsdagavond 17 november 2020 – 20 tot 21 uur

Waarom is gebed, als fundament van parochievernieuwing zo belangrijk? Wat houdt dit eigenlijk in? Hoe kun je persoonlijk en als parochie hierin groeien? Wat zijn voorbeelden van de doorwerking hiervan in het leven van mensen en in het parochieleven? En hoe geef je dit vorm in coronatijd?

In dit webinar gaan twee gasten onder leiding van Mirjam Spruit, stafmedewerkster bij het Centrum voor Parochiespiritualiteit, met elkaar in gesprek. De eerste gast is pastoor Jeroen Smith uit Leiden, tevens verbonden aan het Katholiek Alpha Centrum (Nederland). In zijn parochie is er sinds enkele jaren 24-uurs aanbidding (van vrijdag op zaterdag) om het proces van parochievernieuwing te ondersteunen. De tweede gast is Gabriella Buirma. Zij is parochiaan van de Gerardus Majella parochie te Utrecht. Deze parochie verruimde tijdens de lockdown van afgelopen maart de openingstijden van de kerk en daar werd en wordt veel gebruik van gemaakt.

Voor meer informatie en aanmelding voor dit webinar, zie de website van de Missionaire Parochie.
Het CPS is één van de organisaties die het project van de Missionaire Parochie ondersteunt.