Op woensdagavond 11 oktober 2023 organiseert de Missionaire Parochie een webinar over ‘missionair begroten’.

Verschillende parochies in Nederland zetten stappen op weg naar een missionaire parochie. Dat betekent dat de focus komt te liggen op hoe we als parochie mensen kunnen helpen om Jezus te ontmoeten, ook mensen die niet in onze kerk(en) komen. Dit heeft ook invloed op de begroting van een parochie. Want hoe zorg je ervoor dat de begroting de missionaire mind-set en activiteiten die daaruit voortvloeien mogelijk maakt en niet belemmert?

Dennis Peters (Pers & Communicatie van Kerk in Nood) gaat in dit webinar in gesprek met pastoor Jochem van Velthoven en Marco Veer over het waarom en hoe van missionair begroten. Van Velthoven is pastoor van de Catharina parochie in Oosterhout en omgeving en was voordat hij priester werd accountant. Veer is penningmeester van de Elisabethparochie in Terneuzen e.o. Een ieder is welkom. Speciaal aanbevolen voor penningmeesters van parochiebesturen.

Aanmelden kan via www.missionaireparochie.nl