Een frisse poster van het kerkelijk of liturgisch jaar (A3 formaat). De poster wil bijdragen aan een sterkere verbinding tussen het katholieke, christelijke geloof en het dagelijkse leven.

De poster is op een speelse manier vorm gegeven en in de tekening kan telkens weer iets nieuws ontdekt worden. Marjet de Jong van bureau Taal & tekenen ontwierp de poster. Marjet: “In de tekening heb ik geprobeerd de natuur en het geloofsjaar tot een belevenis te maken. Met de klok mee kom je de belangrijkste geloofsfeesten en -dagen tegen. In de hoeken zie je de vier seizoenen. Ertussendoor feestelijke dingen die voor alle mensen herkenbaar zijn: sintcadeautjes, maartenslampionnen, paaseieren, vakantiesymbolen. Wie meer van het geloof weet zal veel Bijbelse en liturgische verwijzingen vinden. Ik hoop dat de poster rust en ritme laat zien: het vertrouwde van wat steeds terugkeert. En het besef dat je met Jezus door het leven gaat. Alles draait om Zijn liefde. Vandaar centraal een Jezus die ieder omarmt.”

De poster kan zowel thuis als op school en in de parochie gebruikt en opgehangen worden. De poster is te bestellen in A3-formaat: 2,50 euro en A2- formaat: 5 euro. Bij verzending komt er 10 euro aan verzendkosten bij. Bestellingen worden gewoonlijk op woensdag verzonden.

Over het kerkelijk of liturgisch jaar
Het kerkelijk of liturgische jaar valt niet samen met het gewone kalenderjaar. Het kerkelijk jaar begint op de eerste zondag van de Advent, in 2020 is dat 29 november. De Advent is de voorbereidingsperiode op het grote feest van Kerstmis. Het kerkelijk jaar eindigt met het feest van Christus Koning, de laatste zondag vóórdat de Advent begint. De belangrijkste feesten in het christelijke, katholieke geloof zijn Kerstmis en Pasen.

De ontwikkeling van de poster is mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van de Mr. Paul de Gruyter Stichting.