Lezing over het nieuwe Directory for Catechesis (Directorium voor de Catechese) (2020)

Donderdag 27 oktober 2022 van 15.00 – 16.30 uur via Zoom

De recente belangstelling voor parochiële evangelisatie is niet zozeer een overlevingsstrategie van de Kerk, maar veel meer de herontdekking van haar fundamentele opdracht. De Kerk bestaat om de ‘blijde boodschap’ van Jezus te verkondigen, en om mensen in relatie te brengen met God, met Jezus Christus.
Dit besef heeft grote gevolgen voor de catechese, wat nadrukkelijk om een missionaire houding vraagt. Om te laten zien wat ‘missionaire catechese’ inhoudt en hoe het eruit ziet, heeft de Pauselijke Raad ter Bevordering van de Nieuwe Evangelisatie een nieuw Directory for Catechesis (Directorium voor de Catechese) (2020) geschreven. Het document is vooralsnog alleen in het Engels verkrijgbaar. Dit directorium is vooral geïnspireerd door Evangelii gaudium (2013) van paus Franciscus en het reikt richtlijnen aan voor de catechetische praktijk in heel de wereldkerk.
Tijdens dit webinar zal CPS-stafmedewerker Tim Schilling de inhoud van het document toelichten. Daarna is er ruimte om met elkaar uit te wisselen.

Voor aanmelding klik hier.