Op zaterdag 26 september 2020 zou stafmedewerker Tim Schilling een workshop gegeven hebben over parochievernieuwing op de studie- en vier dag ‘Lente in de kerk.’ Deze dag in Lelystad gepland ter gelegenheid van de boekpresentatie van het boek ‘Lente in de kerk’ van dominee René van Loon.

Het evenement gaat nu online door onder de naam ‘Lente in de kerk 2.0.’ Op zaterdag 26 september is er een online live programma van 1,5 à 2 uur met muziek, toespraken, getuigenis en gebed. Twee maanden na het evenement zullen dan verschillende webinars plaatsvinden.

Op donderdagavond 29 oktober 2020 vindt het volgende webinar plaats: ‘Als God renoveert’ en ‘Rebuilt’: Wat hebben ze de Kerk in Nederland te bieden?

Geloofsgemeenschappen in Nederland bevinden zich in de overgangsfase van een volkskerk naar een keuzekerk of missionaire kerk. De wijze waarop we de dingen in het verleden hebben gedaan, werkt niet meer, omdat de context is veranderd. Maar hoe gaan we verder? Hoe pakken we het aan? Inspiratie wordt aangeboden door twee recente boeken uit Canada en de V.S., Als God renoveert en Rebuilt, nu allebei beschikbaar in het Nederlands. In hoeverre kunnen deze boeken onze parochies en gemeentes helpen? Tim Schilling en Mirjam Spruit van het Centrum voor Parochiespiritualiteit verwijzen naar kansen voor vernieuwing aan de hand van de twee boeken.

Voor meer informatie en aanmelding: www.lenteindekerk.nl