Tim Schilling van het Centrum voor Parochiespiritualiteit heeft zich verdiept in Disney films. Bij het kijken met zijn kinderen naar Disneyfilms merkte hij hoeveel positieve waarden er in die films aan bod komen. Ze gaan over zingeving, relaties, zorg voor de natuur en veel andere zaken die ook vanuit het geloof van belang zijn. Ze bevestigen die en bieden een leuk aanknopingspunt voor de geloofsopvoeding van (je) kinderen.

Tim komt vrijdag 16 december als spreker naar de Open Avond in het pastoraal centrum van de Eindhovense Sint-Jorisparochie om aan de hand van fragmenten uit Disneyfilms daarover met de aanwezigen in gesprek te gaan. Zijn interactieve presentatie begint om 20:00 uur, inloop met koffie en thee vanaf 19:30 uur. Na afloop is er de mogelijkheid voor een nagesprek met een glaasje en een knabbel. Toegang is gratis, opgeven is niet nodig.