Op 15 juni jl. werd in de regentenzaal van de Amsterdamse Begijnhofkapel het boek Morgen zal het te laat zijn gepresenteerd. Deze biografie van de heilige Pierre-Julien Eymard, geschreven door Norman Pelletier sss, is nu vertaald door pater Jim Schilder sss. Het boek biedt een compact, helder overzicht van het leven en de spiritualiteit van de stichter van de Congregatie van het Heilig Sacrament (de sacramentijnen).

Mgr. Jan van Burgsteden sss, emeritus hulpbisschop van Haarlem-Amsterdam, overhandigde het eerste exemplaar van het boek aan de vice-provinciaal van de congregatie, Eugène van Heijst sss. Van Heijst stond in een lezing stil bij de relevantie van Eymards spiritualiteit voor de huidige tijd.

Tijdens de presentatie werd ook een korte, nieuwe film getoond. Deze film, over Eymard en zijn spiritualiteit, werd gemaakt door filmmaker Bart Ruijs in samenwerking met het Centrum voor Parochiespiritualiteit (CPS). (Het CPS werd in 1990 opgericht door de sacramentijnen om onder meer de eucharistische spiritualiteit te bevorderen in de Nederlandse parochies.) De film bevat interviews met Schilder en met Thea van der Klei, associée van de congregatie. De film is te zien op het Youtube-kanaal van het Centrum voor Parochiespiritualiteit (CPS).

Het boek is de bestellen via de webwinkel van het CPS.