In de meimaand zijn er twee publicaties verschenen in het kader van ‘de missionaire parochie’. Het gaat ten eerste om het Magazine over ‘de missionaire parochie’ naar aanleiding van de conferentie op 24 en 25 maart jl. in Breda. Dit magazine (96 pagina’s) bevat een samenvatting van de inleidingen van fr. James Mallon en Fiona O’Reilly op de conferentie, verslagen van de meeste seminars, mooie foto’s, inspirerende citaten en diverse hoopvolle getuigenissen.

Ten tweede is het nieuwe boek van de Canadese priester fr. James Mallon, dat als titel heeft ‘Missionaire kerk: Meer dan parochie alleen’, verschenen in het Nederlands. Dit boek overstijgt het niveau van de parochie. Mallon toont aan, dat een missionaire omslag van parochies kan alleen op lange termijn vrucht dragen, als bisdommen deze parochies op lange termijn actief steunen. Dit boek is een ‘must’ om te lezen voor alle leidinggevenden in de katholieke Kerk.

Zowel het Magazine als het boek zijn te bestellen bij het Centrum voor Parochiespiritualiteit (CPS).

Klik hier om het Magazine over ‘de missionaire parochie’ te bestellen.

Klik hier om het boek ‘Missionaire kerk: Meer dan parochie alleen’ van fr. James Mallon te bestellen en om meer te lezen over de inhoud van het boek.