Vaak zijn we geneigd om onszelf centraal te stellen – alsof alles draait om ons en onze drukke agenda’s. Maar Jezus geeft ons een andere kijk op het leven. Hij leert ons vertrouwen op Gods liefde, die overal aanwezig is. Dankzij Jezus mogen we zonder haast en angst door het leven gaan, want Hij leeft met ons mee!

katholiek jaar kalender3

Om deze boodschap over te brengen aan kinderen, heeft het Centrum voor Parochiespiritualiteit (CPS) een poster gemaakt. De poster brengt heel het liturgisch jaar in beeld, met Jezus als ‘levensboom’ in het midden. Aan de hand van de poster mogen ouders, catecheten en leerkrachten het kerkelijk jaar aan kinderen voorstellen, verwijzend naar de liturgische seizoenen, de symbolische kleuren van die seizoenen en belangrijke feestdagen. De poster is gemaakt door illustrator en Geloven thuis-redactielid Marjet de Jong (taalentekenen.nl). Mooi van het ontwerp is hoe het kerkelijk jaar duidelijk in relatie staat tot het ‘gewone’ jaar van school, werk, en de natuur. Het is een kijkplaat waar kinderen hun eigen leven in zullen herkennen.

In dit filmpje, gemaakt met kinderen van de Utrechtse Gerardus Majellaparochie, vertellen CPS stafmedewerker Tim Schilling en Marjet over de poster.

Dank aan Bart Ruijs van RuijsMedia die de video heeft opgenomen. De poster is gemaakt met een bijdrage van de Mr. Paul de Gruyter Stichting. De poster kan besteld worden in A2 of A3 formaat bij het Centrum voor Parochiespiritualiteit.