Lezing voor leden van avondwake groepen. Wanneer iemand overlijdt, komen mensen vaak woorden tekort. Want welke woorden doen recht aan de overledene, het verdriet en de nieuwe werkelijkheid? Op zulke momenten komen de avondwake- en uitvaart liturgieën van de Kerk – met alle rituelen en symbolen – goed van pas. Deze vieringen bieden ruimte voor rouw, bezinning en uitwisseling.

Het CPS biedt een presentatie aan over de symboliek van avondwake en uitvaart om pastorale beroepskrachten en vrijwilligers toe te rusten, die op dit gebied dienstbaar zijn. Tijdens deze bijeenkomst staan we stil bij de opbouw van de liturgieën en de symbolen die erbij horen. Inleider is Tim Schilling. Hij gaf deze lezing op 2 oktober 2018 in de parochie van de HH. Twaalf Apostelen, te Overasselt.

Belangstelling voor deze lezing in uw eigen parochie (of bisdom)? Neem contact via: timschilling.cps@kloosterbrakkenstein.nl

Deze lezing wordt/werd gegeven:

Dinsdagavond 2 april 2019 in de R.K. Parochie H. Maria Magdalena te Elst (Gelderland).

Donderdagavond 11 april 2019 in de Henricuskerk te Klazienaveen.