Bezinning over Gaudete et exsultate van paus Franciscus. In maart 2018 is de exhortatie (letterlijk: aansporing) Gaudete et exsultate (Verheug je en wees blij) van paus Franciscus verschenen. Het is een leesbaar document, dat gericht is aan elke gelovige persoonlijk. De kern ervan is, dat elke gelovige is geroepen tot “heiligheid” in zijn of haar dagelijkse leven. Dat maakt van iemand niet een “heilig boontje” of “wereldvreemde ziel”, maar een authentiek en vreugdevol mens. Hoe je naar deze “heiligheid” met vallen en opstaan kunt toegroeien, daarvoor biedt paus Franciscus in dit document praktische handreikingen.

In deze bezinning komen de achtergrond en de belangrijkste onderwerpen van dit document in vogelvlucht aan de orde. Met elkaar willen we ook een aantal passages lezen en hierover met elkaar uitwisselen. De bijeenkomst is dan ook uitermate geschikt voor vrijwilligers in de parochie.

Doel van deze bijeenkomst is om met elkaar het geloof te verdiepen en gesterkt te worden in de wetenschap dat iedere gedoopte een eigen roeping en verantwoordelijkheid heeft in kerk en wereld. En dat we elkaar daarin mogen ondersteunen en aanmoedigen.

Hopelijk spoort deze bezinning aan om de gehele exhortatie van de paus in kleine groepen in de parochie met elkaar te lezen en te bespreken

Belangstelling voor deze lezing/workshop? Neem contact op met Tim Schilling: cps.nijmegen@kloosterbrakkenstein.nl

Tim heeft deze lezing inmiddels in veel verschillende parochies en bisdommen gegeven.