Wellicht is geen Psalm zo geliefd als Psalm 23: “Heer is mijn herder, het ontbreekt mij aan niets.” Dankzij zijn warme, troostende woorden wordt deze Psalm vaak voorgelezen in gebedsdiensten en uitvaarten. Maar naast troost biedt deze Psalm ook inzicht en uitdaging  voor zowel de individuele gelovige als de geloofsgemeenschap. Het laat zien hoe we samen kunnen groeien in de relatie met God. In een tijd waar menige parochie op zoek is naar ‘vredig water’ en ‘het rechte spoor’ dient deze tekst zich aan als een rijke bron voor bezinning. Na enkele inleidende opmerkingen, lezen we de tekst samen en gaan we in gesprek over wat ons raakt en wat God ons zegt door deze Psalm.

Belangstelling voor deze presentatie (van ca. 2 uur) in uw eigen parochie? Neem contact op met Tim Schilling: timschilling.cps@kloosterbrakkenstein.nl