“Heer, leer ons bidden,” workshop over het Onze Vader. Toen de leerlingen Jezus verzochten, “Leer ons bidden,” heeft Hij ze het Onze Vader geleerd. Tot op de dag van vandaag is dit gebed het belangrijkste gebed in de christelijke traditie. Het dient als hoeksteen van de liturgie en als troost en inspiratiebron voor het dagelijkse leven. Toch moeten we opletten, dat we de waarde van dit mooie gebed niet over het hoofd zien. Omdat het gebed zó vertrouwd kan zijn, kunnen we het Gebed des Heren als te vanzelfsprekend beschouwen. Wanneer we dit doen, missen we een mooie kans om dichter bij God en onze naaste te komen.

Onze Vader gebedMet de invoering van de nieuwe vertaling van het Onze Vader in Nederland en Vlaanderen worden we uitgedaagd om dit gebed opnieuw te bekijken. Als begeleiding bij deze reflectie biedt het Centrum voor Parochiespiritualiteit (CPS) een workshop aan onder begeleiding van stafmedewerker Tim Schilling. Tijdens de workshop staan we stil bij de Bijbelse voorstelling van het Onze Vader, wat de Catechismus van de Katholieke Kerk hierover aanreikt, de woorden van de nieuwe vertaling en de mogelijke betekenis van dit alles voor ons eigen geloof.

De workshop duurt twee uur en biedt veel ruimte voor uitwisseling. De workshop kan gegeven worden in kleine en grotere groepen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Tim Schilling: timschilling.cps@kloosterbrakkenstein.nl

Deze workshop wordt/werd gegeven op:

Woensdagavond 8 maart 2017 in de parochie De Twaalf Apostelen te Wijchen.

Woensdagavond 10 mei 2017 in de Gerardus Majella parochie te Utrecht.