Bezinning over “zien en geloven” aan de hand van het Johannesevangelie. Zie je soms dingen in het alledaagse leven over het hoofd? Of zoek je naar dingen die voor je neus blijken te liggen? Dit gebeurt helaas ook met ons geloof. Want hoewel God in Zijn schepping Zijn sporen overal achterlaat, en hoewel de heilige Geest voortdurend aan het werk is, merken we dat vaak niet. We zijn blind voor wat God doet en voor wat God met ons wil doen – en dat is een probleem. In deze workshop worden deelnemers aan het denken gezet over het belang van goed kijken voor een gezond geloof.

jezus-en-petrusBron voor deze bezinning is het Johannesevangelie, waarin het begrip “zien” als leidraad dient. Tijdens de workshop gaan we samen in op de opdracht van Jezus aan zijn leerlingen – “Kom en zie!” – en worden we meer vertrouwd met het Johannesevangelie als geheel. Er is veel ruimte voor uitwisseling. Het samen goed kijken voedt ons geloof en laat zien dat de bronnen van ons katholieke geloof duidelijk gefundeerd zijn in de heilige Schrift.

Deze workshop kan op locatie gegeven worden met een kleine of grote groep.
Belangstelling? Neem contact op met Tim Schilling: timschilling.cps@kloosterbrakkenstein.nl

Deze workshop wordt/werd gegeven in:

De parochie van Volendam op 12 oktober 2016.
De parochie van Sint Anthonis e.o. (Maria, moeder van de Kerk) op 22 februari 2017.