Lezing over Barmhartigheid.
Het Jaar van Barmhartigheid is inmiddels afgelopen, dat van 8 december 2015 tot en met 20 november 2016 heeft geduurd. Maar paus Franciscus heeft in zijn apostolische brief Misericordia et misera ter gelegenheid van de sluiting van het Jaar van Barmhartigheid een aantal initiatieven en maatregelen aangekondigd om het onderwerp van de barmhartigheid in de Kerk levend te houden.

Vignet-BarmhartigheidDaarom is het goed om ons in het onderwerp van de barmhartigheid te blijven verdiepen. Wat houdt dat rijke begrip barmhartigheid nu eigenlijk in? Bijv. in de Bijbel en in de werken van barmhartigheid? En wat voor betekenis heeft het voor ons leven nu? We zullen passages uit de heilige Schrift met elkaar lezen en passages uit de apostolische brief van de paus Misericordia et misera, en daarover met elkaar in gesprek te gaan. De bijeenkomst hoopt de deelnemers meer verdieping te bieden ten aanzien van de rijke betekenis van barmhartigheid, de samenvatting van het christelijke geloof en om een cultuur van barmhartigheid in onze parochies te stimuleren. Deze lezing actualiseert de lezing, die Mirjam Spruit, in het Jaar van de Barmhartigheid op diverse plaatsen heeft gegeven (Vogelenzang, Helvoirt, Eindhoven, Heerhugowaard, Heesch, Nijmegen, Stadkanaal, Oss).

Belangstelling? Neem dan contact op met Mirjam Spruit: mirjamspruit.cps@kloosterbrakkenstein.nl

De lezing werd/ wordt gegeven op de volgende plaatsen:

15 juni 2017 in de parochie van Leidschendam.

De Goede Herder parochie te Heesch nodigde Mirjam uit voor een bezinningsochtend voor de leden van het pastoraal team, parochiebestuur, pastoraatsgroepen en overige geïnteresseerden met de lezing over het Jaar van de Barmhartigheid: “Een boeiende lezing die diverse interessante aspecten van barmhartigheid belichtte, zowel vanuit de bijbel als de traditie van de kerk, en op een inspirerende en gedreven wijze werd gepresenteerd”.