Soms heb je vooral een degelijk naslagwerk nodig – een heldere, betrouwbare bron vol met informatie. Zo is het Kostersboek van het CPS: niet een boek om in één keer uit te lezen, maar wel oerdegelijk en erg nuttig!  Daarom zijn we blij dat het boek medio april 2016 – op verzoek van velen – herdrukt en weer leverbaar is.

Regelmatig horen we van parochianen: ‘Dat Kostersboek van jullie gebruiken we het niet alleen bij de liturgie, maar ook bij de catechese…’ Begrijpelijk want deze Wegwijzer voor kosters in de Kerk van de Romeinse ritus informeert niet alleen over het kerkgebouw en de liturgische voorwerpen; over het werk van kosters, misdienaars en acolieten; maar ook over de sacramenten, de opbouw van de vieringen, en het liturgisch jaar.Kostersboek
Heeft ook uw parochie deze Wegwijzer nodig? Bestel dan snel het Kostersboek in onze webwinkel.

Het CPS biedt ook een workshop aan over de spiritualiteit van de koster, die op aanvraag in parochies of in de bisdommen gegeven kan worden. Klik hier voor meer informatie.